Най-добрите храни за мозъка на вашето дете
Здравословна и питателна храна ще осигури на детето всички основни хранителни вещества, които трябва да му дават енергия през дългите училищни дни и да спомогнат за доброто внимание в учебният процес и извънкласните форми.

Закуската е много важна. Пълноценната храна приета на закуска ще увеличи метаболизма, както и ще засили редица основни функции на тялото. Експертите предупреждават, че ако децата редовно прескачат закуската ще имат по слаби резултати в учебният процес.

Храната, която давате на детето трябва да съдържа редица съставки и добавки, които стимулират растежа и подобряват паметта. Ето и някои специфични храни и хранителни продукти, които могат да осигурят всички необходими хранителни вещества, необходими за оптимално развитие на мозъка:

1. Холин: Това е може би един от най-важните нутритиенти в диетата на детето. Без правилното количество холин не може да очаквате детето ви да подобри своята памет, която е толкова важна за осигуряване на успех в училище. Можете да намерите холин на яйца и различни видове сухи ядки.


Идея: Приготвяйте меню за закуска, която съдържа бъркани или варени яйца, заедно с малко пресни зеленчуци. Може да направите сандвич от пълнозърнест хляб, нарязано варено яйце и сезонен зеленчук. Пълнозърнестият хляб е добър за оптималният растежа на костите.

2. Полезни анти-оксиданти: Витамините А, С и Е действат като естествени анти-оксиданти, които са необходими за предотвратяване на образуването на опасните свободни радикали в организма.


Идея: Включване на достатъчно количество свежи и зелени зеленчуци, както и няколко пресни плодове като елементи на менюто. Ядки, боб и бобови растения са богати на антиоксиданти, а цитрусови плодове съдържат големи количества витамин С. Чрез тези храни ще предоставите на детето си много добър източник на енергия и анти-оксиданти.

3. Омега-3 мастни киселини: За да подпомогнете паметта и познавателните функции, е добре да включите храни, богати на омега-3 мастни киселини.
Морски риби като риба тон, сьомга и треска съдържат естествени Омега-3 масла, които са много богати на ненаситени мастни киселини. Авокадото и лененото семе също съдържат голямо количество омега-3 мастни киселини.


Идеи: Направете пастет от авокадо и задушена сьомга. Това ще предостави много омега-3 масла. Включването на тези елементи в храната, ще подпомогнат мозъчните функции на детето.
Смляно ленено семе или отвара от ленено семе може да помогне за подобряване на храносмилането и да е в помощ за по-добро усвояване на основните нутритиенти. Можете просто да поръси лъжица или две от смляно ленено семе върху зърнена закуска или да го смесвате в кисело мляко с плодове.

4. Зърени храни и кълнове: Зърнените храни съдържат много полезни въглехидрати, богати са на фолати и изобилстват от витамин B комплекс. Тези основни хранителни вещества могат да осигурят постоянен поток от енергия, богати са на баластни вещества за плавно преминаване на храната в червата. Помогат за по-добра памет и познавателни способности.


Идеи: Овесената каша е може би една от най-известните храни за закуска. Овесената каша съдържа много фибри, висококачествен протеин и въглехидрати и няколко полезни витамини и минерали.
Пълнозърнестите зърна, съдържащи се в определени хлебните изделия са добри за тялото на детето, тъй като съдържат сложни въглехидрати, които предоставят огромно количество лесно достъпна енергия.

5. Желязо и цинк за повишаване на умствената дейност: Желязото и цинка от подходящи хранителни източници са от основно значение в дневния хранителен прием на детето, защото имат важна роля за повишаване на хемоглобина в кръвта, както и за оптимизиране на усвояване на хранителните вещества в кръвния поток. Крехко месо, птиче месо, спанак, зелен боб, сушени плодове и пълнозърнести храни са много богати на желязо и цинк.



Идеи: Спагети, смесени с крехко месо, ще осигурят по-добро производството на червени кръвни телца.

Орехи, тиквени семки, бадеми, сушени череши и стафиди ще осигурят желязо и цинк на детето.

6.Калций и натрий: Калций и натрий са много необходими за нормалния растеж на костите и скелета. Ежедневният прием на калции на децата в началното училище трябва да съдържа най-малко 1000 мг калций за оптимално синтезиране на костен мозък и първични хрущяли.



Идеи: Нискомаслено прясно и кисело мляко, соеви продукти и сирене са особено богати на калций и на натрий.

Сирене чедър или швейцарско сирене и светло пуешко месо могат да представляват част от обяд на вашето дете.


Храненето на детето е критичен начинание, тъй като всяко дете ще има храни, които харесва или нехаресва. Осигуряването на разнообразие от храни и закуски, разговорите и личният пример ще помогнат на детето да яде повече и да мисли по-добре.


Източник - http://www.brainy-child.com/article/top-brain-foods.shtml






 
 



Важно: Този сайт е разработен преди всичко като образователен ресурс. Стремим се да представяме научно-информационни данни в областта на храненето и здравето. Сайтът не е предназначен да осигури медицинска помощ по лични въпроси за здравето или за насочване на лечение. Консултирайте се със здравен специалист по въпроси, относно вашето здраве.

Ползването на сайта предполага, че сте прочели и приели Общите условия на сайта

© Copyright 2017, www.calories.bg, All rights reserved, Сайт на Ениак ООД